Wednesday, January 29, 2014

Ooo, çok sert!




ooo cok sert 1


Herkese merhaba,

Bugüne dek hiç değinmediğim bir konu hakkında yazmak için bilgisayarımın başındayım.

Biraz sert olacak, üzerine alınan çok kişi olacak biliyorum ama az sonra yazacaklarımdan dolayı kimseden özür dilemeyeceğim.

Bildiğiniz gibi -bilmiyorsanız da şu an öğrendiğiniz gibi- çok uzun süredir Polonya'da yaşamaktayım.

Polonya vatandaşıyım. Polonya'da çalışıyorum, vergimi bu ülkeye veriyorum. En azından ödediğim vergi, bakan çocuklarının ayakkabı kutularında saklanmıyor bu ülkede...ama bugün konumuz bu değil.

Son zamanlarda çok fazla ''Ben Polonya'ya geliyorum'' maili almaya başladım.

Geliyorsanız hoş geliyorsunuz...da, BANA NE?!?

Cidden, bana ne? Neden bana yazıyorsunuz? İş bulma kurumu muyum? Polonya'da yaşamanın yollarını göstererek mi kazanıyorum hayatımı? Oradan bakıldığında ''Polonya Rehberi'' gibi mi görünüyorum?

Ne zaman mail kutumda böyle bir mail görsem sinir oluyorum. Artık yanıtlamıyorum bile mailleri.

İlk başlarda, çok iyi niyetli davranarak bana sorulan tüm sorulara cevap vermeye çalışıyordum. Çok da cici bir kaç kişiyle tanıştım bu mailler sayesinde ama olay artık masumiyetini kaybetti.

Düşünsenize, her hafta en az iki-üç kişiye benzer mailleri gönderiyorsunuz. Hep aynı sorular, benzer sorunlarla karşılaşıp insanları kırmadan-üzmeden bilgilendirmeye çabalıyorsunuz.

Buna rağmen yaranamıyorsunuz!

Sosyal medyada bile Polonya hakkında bir soru sorulduğunda ''Benim orada yaşayan arkadaşım var, sana her türlü yardımcı olur!!!'' diyerek bana yönlendiren bloggerlar mevcut.

Tabi ya, her türlü!!! yardımcı olunur!

Saçma sapan sorular soruluyor.

Polonya'da yaşam nasıldır?

Buyrun burdan yakın, ucu-bucağı olmayan bir konu. Elimden geldiğince yazıyordum.

Polonya'da havalar nasıl?

Bu da mantıksız aslında ama neyse. Soğuk işte, soğuk.

Polonya'da ekonomi, hayat şartları, geçinmek için kazanılması gereken minimum para nedir?

Ben senin hayat standartlarını, tutmak istediğin evi, almak istediğin eşyayı vs. nereden bileyim? Bu soruya nasıl cevap vereyim?

Polonya'da giyim-kuşam nasıl? Kıyafet fiyatları nasıl? vs.

Buna da oturup örneklerle cevap veriyordum.

Polonya'da iş olanakları nasıldır? Kolayca iş bulunur mu?

Tüm şirketler açmış kapılarını, -Polaklar dururken- Türkiye'den gelecek insanların oturma-çalışma izinleri için binlerce dolar ödeyelim de kendimize çalışan yapalım diye bekliyorlardı zaten.

Polonya'ya gelmek istiyorum! Polonya'da yaşamak istiyorum! Bana yol-yordam göster.

Emrin olur! Ne demek...

Polonya'lı bi' çocuğa/kıza aşık oldum. Polonya hayalleriyle yatıp-kalkıyorum. N'olur yardım et!

Dövsem dövülmez, evlat olsa sevilmez.

Nasıl ''Avrupa Birliği'' pasaportu  alabilirim?

Tezgahlarda satılıyor pasaportlar burada, almayanı dövüyollaaaa!

Erasmus'la gelenler var ki ayrı hikayeler.

''İçki sudan ucuzmuş diyollaaaaa, doğru mu?''

İçki Erasmus öğrencilerine bedava. Sen yeter ki gel.

Bi' de ''Polonya'ya geliyorum, tanışalım mı?'' teklifleri var ki Ayayay! Evlerden ırak!

Sözlükte, Polonya başlığına bir iki gönderi yapmıştım. Şu an bile mesaj kutum Polonya hakkındaki sorularla dolu :/

Unutmadan, bir de bana mail gönderip, bir kaç sorusunun cevabını aldıktan sonra aylarca yazmayıp birden ''Meriba şekerim! Ben geçen ay geldim de, bugün bilmem nereden bilmem ne almaya gitmek istiyorum, sence doğru mu yapıyorum, kazıklanır mıyım? Bana şunun-bunun fiyatını söyler misin?'' diye işi düştüğünde aklına geldiklerim var ki; yedi boy ecdadına dek küfür etmeyi görev biliyorum kendime.

Bunların bir de turistik amaçlı mail gönderenleri var ki sözün bittiği yer burası:

''Polonya'ya gezmeye geleceğim, oteller çok pahalıymış. Dört-beş gün sizde kalsam olur mu? Hem tanışmış oluruz!''

Veya, ''Senin yaşadığın şehre gelsem beni gezdirir misin? Hem sende kalırım, boşuna para harcamam''

Cidden...aynen böyle yazıyorlar. Şaka değil yani.

Pardon! Bu ne yüzsüzlük?!?

Cevap vermezsem aynı soruları ısıtıp ısıtıp tekrar tekrar gönderiyorlar.

Terslersem ''terbiyesiz, götü kalkık, ukala, burnu büyük'' oluyorum.

Evet efenim, çok terbiyesizimdir sizden daha terbiyesiz olamasam da.

Götüm de kalkıktır; kıçım yere yakın değildir çok şükür.

Çok da ukalayımdır ama bilemediniz!!! burnum minnacıktır!

Gerçek hayatta tanıştığım, arkadaşım dediğim kişilerin tavsiye isteklerini/ricalarını elbette yanıtlarım.

Onların başım üzerinde yeri var. Onlar benim ''Arkadaşım''. Onlar gelirler de, kalırlar da...

Amaaaaa, arkadaşlarımla blog üzerinden yaptığım sohbetlere özenip kendilerini de aynı sınıfa sokanlara, baş parmağımı işaret ve orta parmaklarımın arasına sıkıştırarak gösteriyorum.

Tanımadığım etmediğim, bana Polonya rehberi muamelesi yapmayı planlayanlar gönderinin fotoğrafına baksınlar.

Nokta.


Görsel: Deviantart.com /FUCK OFF...by Gabzzi 



1 comment:

  1. Beğenmediğin mail kişilerini kafana takmayıp spamlaya bilirsin. Buraya içini dökmene gerek yok. Şuan seninde, sana mail atanlardan bir farkın kalmadı dostum. Kendine iyi bak.

    ReplyDelete